Πολιτισμός

εκθέσεις

Ίδρυμα «Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή»

 ‘’ Η ζωή μου κύκλους κάνει…’’

Έκθεση ζωγραφικής σε πορσελάνη και χαρτί της Μαρίνας Βρέλλη-Ζάχου.

Διάρκεια έκθεσης :  03.03.2022 – 27.04.2022

Δευτέρα έως Παρασκευή : 09.00 -14.00

Κάθε Τετάρτη απόγευμα : 18.00 – 21.00

Η μουσική του Γ. Βαρσαμάκη "Διαδρομή στα σύννεφα" προστέθηκε από τον Ναπολέοντα Ροντογιάννη
«ευχαριστούμε για την παραχώρηση»

Εάν δεν παίζει με το άνοιγμα της σελίδας, πατήστε το βελάκι για να ξεκινήσει!!!


 

Η είσοδος των επισκεπτών επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη: α) πιστοποιητικού  εμβολιασμού και    αστυνομικής ταυτότητας. ή β) πιστοποιητικού νόσησης ,που την έκδοση και την διάρκειά του προβλέπει ο νόμος.

 

ΜΑΡΙΝΑ  ΒΡΕΛΛΗ – ΖΑΧΟΥ

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

    

-Η Μαρίνα Βρέλλη-Ζάχου γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Γιάννενα.

-Σπούδασε με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στη Φιλοσοφική Σχολή τού  Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Τμήμα Μεσαιωνικών και Νεώτερων Ελληνικών Σπουδών και Τμήμα Ιστορικών Σπουδών).

-Εκπόνησε τη διδακτορική διατριβή της και υπηρέτησε σε όλες τις ακαδημαϊκές βαθμίδες στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το 1982/83 κ.ε.

-Αφυπηρέτησε πρόσφατα στο βαθμό της καθηγήτριας της Λαογραφίας.

-Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της, το διδακτικό έργο της, οι ανακοινώσεις της σε επιστημονικά συνέδρια, συμπόσια, ημερίδες και σεμινάρια καθώς και τα δημοσιεύματά της αφορούν θέματα Ενδυματολογίας, Λαϊκής Τέχνης και Βιοτεχνίας.

-Οι συστηματικές επισκέψεις της σε Μουσεία και Πινακοθήκες της Ευρώπης και της Αμερικής της έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσει και να μελετήσει, από κοντά, όψεις κι εκφράσεις των ρευμάτων της Ιστορίας της Τέχνης καθώς και των Λαϊκών Τεχνών ανά τον κόσμο, συνδεδεμένες άρρηκτα με τα πεδία των επιστημονικών ενδιαφερόντων της.

-Σχεδιάζει και ζωγραφίζει ερασιτεχνικά από τα παιδικά χρόνια της.

-Ασχολήθηκε, επίσης ερασιτεχνικά, με το θεατρικό κοστούμισε συνεργασίες της με το Θεατρικό Τμήμα του Ασκηταριού τση Ζάκυθος και τον μουσικοσυνθέτη †Δημήτρη Λάγιο (1984), με το Θεατρικό Εργαστήρι Ηπείρου και τον σκηνοθέτη Γιώργο Νάκο (1987 και 1992), με την Ομάδα Χορού του Τμήματος Κλασικού και Σύγχρονου Χορού του Δήμου Ιωαννιτών και τη δασκάλα χορού και χορογράφο Διονυσία Φειδοπούλου (1994 και 1995), με τη  Θεατρική Συντροφιά του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1999) (2006).

-Η παρούσα έκθεση με έργα της σε πορσελάνες και χαρτί οφείλεται στην προτροπή αγαπημένων ανθρώπων της ζωής της να τα «φανερώσει» και στην ευγενική πρόταση του Ιδρύματος Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή να φιλοξενηθούν στους χώρους του Ιδρύματος.

 

Τηλ.:  26510-70872 ( κατοικία), κινητό τηλ. : 0030 6977 441 641

E-mailaddress: marinavrelli1@gmail.com

(βλ. αναλυτικά στο http://users.uoi.gr/mvrelli/ )

 

 

     
  ζωγραφική σε πορσελάνη

Τα έργα της Μαρίνας Βρέλλη δεν εκτίθενται απλώς στο Ίδρυμα Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή, αλλά έχουν εξαπλωθεί στις αίθουσές του και έχουν κατακτήσει τους χώρους του. Σαν πολύχρωμα, δροσερά άνθη τέχνης ξεφυτρώνουν σε κάθε γωνιά του ιστορικού κτηρίου. Τα ζωγραφισμένα πιάτα και η πορσελάνη, τα σχέδια και τα ζωγραφικά έργα σε χαρτί δεν παρατίθενται απλώς, αλλά σχηματίζουν ένα εικαστικό «περιβάλλον», συναποτελούν το καλλιτεχνικό σύμπαν της δημιουργού τους. Οι ζωγραφικές συνθέσεις χωρούν και προσαρμόζονται σε κάθε πιάτο, μεγάλο ή μικρό, ρηχό ή βαθύ, στρογγυλό ή τετράγωνο, και ζωντανεύουν το άψυχο χαρτί. Καλύπτουν, συνήθως, ολόκληρη τη διαθέσιμη επιφάνεια σχηματίζοντας εικόνες προερχόμενες από τη φύση, τη λαϊκή τέχνη, αλλά και τη μοντέρνα. Τα λουλούδια, τα φύλλα και οι καρποί μοιάζουν σαν να βγήκαν από τα δοκίμιά της για την ελληνική παραδοσιακή τέχνη, τα πρόσωπα και τα τοπία έχουν αναφορές στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, ενώ τα διακοσμητικά σχήματα και μοτίβα ισορροπούν ανάμεσα στην παραστατικότητα και την αφαίρεση.

     
  ζωγραφική σε πορσελάνη

Οι πινελιές της Μαρίνας Βρέλλη δεν είναι κοφτές ούτε γραμμικές, είναι σπειροειδείς. Διότι η βάση της δημιουργίας της είναι η σπείρα, η καμπύλη γραμμή που τυλίγεται γύρω από τον εαυτό της. Το προαιώνιο αυτό μοτίβο της τέχνης επαναλαμβάνεται σχολαστικά σε όλες τις επιφάνειες των έργων της. Υπομονετικά, προσεκτικά, συστηματικά γεμίζει με αυτό τα έργα και σχηματίζει τις μορφές και τις συνθέσεις της. Η σπείρα αναπαράγεται σε έναν ατέρμονο πολλαπλασιασμό «γεννώντας» σχήματα και θέματα και προικίζοντάς τα με νέες αισθητικές και εικαστικές αξίες. Η τεχνική της Βρέλλη είναι παρόμοια σε όλα τα έργα της, κάθε ένα όμως από αυτά είναι απολύτως διαφορετικό και ξεχωριστό. Οι δημιουργίες της απαιτούν την προσοχή του θεατή, τον χρόνο και την παρατήρησή του, τον παρασέρνουν στη δίνη των σχημάτων και των χρωμάτων τους. Δεν αρκεί να τα θαυμάσει κανείς από μακριά διακρίνοντας το συνθετικό σύνολο, αλλά χρειάζεται να τα παρατηρήσει από κοντά, ώστε να διαπιστώσει τον τρόπο εργασίας της, τις κινήσεις σαν βελονιά της γραφίδας της.

 

          
  
 ζωγραφική σε χαρτί

Από τα αρχαία χρόνια η σπείρα δεν υπήρξε μόνο ένα διακοσμητικό μοτίβο, αλλά και σύμβολο με πολλές και διαφορετικές ερμηνείες. Μπορεί να δηλώνει τη δύναμη, την αποτροπή ή την πληρότητα, άλλοτε συμβολίζει το σύμπαν ή απεικονίζει αφαιρετικά το στροβιλισμό της χορευτικής κίνησης. Άλλες φορές πάλι αποτελεί το σύμβολο της μετάβασης από έναν κόσμο σ’ έναν άλλο, από τη μια κατάσταση στην άλλη. Ίσως λοιπόν αυτό είναι το νόημα της σπείρας στα έργα της Μαρίνας Βρέλλη: δηλώνει το πέρασμά της από την πανεπιστημιακή διδασκαλία στην καλλιτεχνική δημιουργία, από τον ωκεανό της γνώσης στη δίνη της ζωγραφικής.

 

Ίδρυμα ‘’Ιωσήφ και Εσθήρ Γκανή’’

Σούτσου 26 – Ιωάννινα

2651036517

idrymagani@gmail.com

www.idrimagani.gr

 

      αριθμός επισκεπτών