Σύγχρονα θέματα
"παιδεία"


Επιμορφωτική Ημερίδα

23 Νοεμβρίου 2019 από τις 9:00 έως τις 15:00

στο κτίριο των ΓΑΚ - Ιστορικό αρχείο Ηπείρου (στον πρώτο όροφο)

Επιμορφωτική Ημερίδα σε pdf

Ο Όμιλος Παιδαγωγικών Μελετών (Ο.ΠΑΙ.Μ) και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Γαλλικής Γλώσσας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Ηπείρου, σας καλούν στην ανοιχτή επιμορφωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για φοιτητές με θέμα: «Η Παιδαγωγική του Célestin Freinet: Δουλεύοντας για ένα δημοκρατικό, ανοιχτό, συνεργατικό σχολείο».


Celestin Freinet

Σκοπός της ημερίδας είναι αρχικά η γνωριμία με τη μακρόχρονη εμπειρία της γαλλικής εκπαίδευσης στην παιδαγωγική Freinet (Φρενέ), καθώς και η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων για την εφαρμογή της στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Επίσης, είναι η γνωριμία με τα παιδαγωγικά εργαλεία για την άσκηση της πολιτειότητας και της δημοκρατίας στο σχολείο, μέσα από τη συνεργασία, την υπεύθυνη συμμετοχή και τον ενεργό ρόλο του μαθητή, καθώς και τον καθοδηγητικό ρόλο του δασκάλου.

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου 2019 από τις 9:00 έως τις 15:00 στο κτίριο των ΓΑΚ - Ιστορικό αρχείο Ηπείρου (στον πρώτο όροφο) από τον Olivier Francomme, Καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, μέλος του Συνεργατικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Freinet της Γαλλίας (ICEM Pédagogie Freinet) με ταυτόχρονη μετάφραση.

Η επιμόρφωση είναι δωρεάν για τους εκπαιδευτικούς. Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Για την καλύτερη οργάνωση της ημερίδας παρακαλούμε να δηλώσετε έγκαιρα τη συμμετοχή σας συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα.

Η Επιμορφωτική Ημερίδα συνδιοργανώνεται από τον Όμιλο Παιδαγωγικών Μελετών (Ο.ΠΑΙ.Μ), τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Γαλλικής Γλώσσας, τα ΓΑΚ - Ιστορικό Αρχείο Ηπείρου και την Περιφέρεια Ηπείρου.

Ευγενική Χορηγία: Βιβλιοχαρτοπωλείο «Δάφνη Χαρίση» 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 23/11/2019

09.00- 09.30        ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

09.30- 10.30        Προβολή της γαλλικής ταινίας της Delphine Pinson, «Η μάθηση είναι ιερή! Στα πρώτα βήματα μιας τάξης Freinet» (2014),διάρκειας 60’ (με ελληνικούς υπότιτλους).

10.30- 11.00        ΣΥΖΗΤΗΣΗ- ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

11.00- 11.30        ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11.30 - 15.00       ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ/ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

1ο Εργαστήριο  «Συνεργασία, πολιτειότητα και δημοκρατία. Μαθητικό συμβούλιο, Συμβόλαια και Πλάνα εργασίας»

(Με ταυτόχρονη μετάφραση)   Olivier Francomme

2ο Εργαστήριο  «Ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία. Ξεκινώντας με το Τι νέα;»

(Με ταυτόχρονη μετάφραση)   Olivier Francomme

ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ/ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

1ο Εργαστήριο

Θέμα: «Συνεργασία, πολιτειότητα και δημοκρατία. Μαθητικό συμβούλιο, Συμβόλαια και Πλάνα εργασίας»

Εισηγητής: Olivier Francomme

Θεμελιακό εργαλείο της οργάνωσης της σχολικής ζωής στην παιδαγωγική Φρενέ –παιδαγωγική της συνεργασίας, της πολιτειότητας, της μη βίας στα σχολεία - είναι τα μαθητικά συμβούλια. Σε αυτά γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί, οι υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Τα μαθητικά συμβούλια στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη.

Το συλλογικό συμβόλαιο και πλάνο εργασίας (της τάξης ή της ομάδας) είναι αυτό που επιτρέπει στην τάξη ή την ομάδα να σχεδιάσει, να υλοποιήσει και να αξιολογήσει μια συλλογική ή ομαδική δράση, στην αρχή, κατά τη διάρκεια και στο τέλος της δράσης στο πνεύμα πάντα της συνεργατικής τάξης, της τάξης κοινότητας.

2ο Εργαστήριο

Θέμα: «Ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία. Ξεκινώντας με το Τι νέα;»

Εισηγητής: Olivier Francomme

Η ελευθερία της έκφρασης και η επικοινωνία είναι θεμελιακές έννοιες στην παιδαγωγική Φρενέ. Εργαλεία – τεχνικές για την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία είναι το Τι νέα;, το Τυπογραφείο - έκδοση της σχολικής εφημερίδας, Μικρά βιβλία, η αλληλογραφία, ο κινηματογράφος …

Η τεχνική Τι νέα; συστήνεται να εφαρμοστεί από τα πρώτα βήματα μιας τάξης Freinet. Η τεχνική αυτή αποτελεί μία από τις θεσμοθετημένες στιγμές της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπου τα παιδιά μεταφέρουν στην τάξη κάτι που συμβαίνει έξω από αυτή. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα πλαίσιο ελεύθερου λόγου, μέσα στο οποίο θα μπορεί το καθένα να λέει αυτό που το απασχολεί και παράλληλα να γίνει κατανοητό στους υπόλοιπους. Αυτό δημιουργεί ένα κλίμα αλληλοκατανόησης, εμπιστοσύνης, και συνεργασίας στη τάξη. Από την άλλη πλευρά, οι ιδέες που ακούγονται μπορεί να εξελιχθούν σε σχέδια εργασίας: καθένας λοιπόν ρίχνει «στην κυψέλη» ιδέες για περαιτέρω έρευνα ή ερωτήματα προς απάντηση.

Περισσότερα για το ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό σχολείο και για την Παιδαγωγική του Célestin Freinet μπορείτε να διαβάσετε στον ιστότοπο της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» www.skasiarxeio.wordpress.com  και του Δικτύου Συνεργατικών Σχολείων με την Παιδαγωγική Freinet http://diktyofreinetgr.wixsite.com/diktyofreinet.

 

 
    αριθμός επισκεπτών